loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 585 چهارشنبه 08 دی 1389 نظرات (0)
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، انتشار آگهي جذب نيروي کار در جرايد و عدم نظارت بر آن از جمله معضلات کشور است که باعث شده گروهي از جواناني که ناگزير از کار و کسب درآمد هستند در شرکت‌هايي که هدفي جز کار و کسب حلال دارند مشغول شوند.



دختر هر روز روزنامه مي‌گرفت و بدون آنکه صفحات روزنامه را حتي ورقي بزند صفحه آگهي‌هاي آن را بر مي‌داشت و تلفن به دست مي‌گرفت و خودکار و کاغذي را هم کنار دستش مي‌گذاشت و آدرس‌ها را يادداشت مي‌کرد و به اميد آنکه امروز کار مناسبي پيدا مي‌کند از خانه بيرون مي‌رفت! پيدا کردن کار برايش رويا شده بود وقتي فکر مي‌کرد هزينه دانشگاه آزاد را به چه سختي فراهم کرده بود، به اميد آنکه کار مناسبي پيدا مي‌کند تمام افکارش را به هم مي‌ريخت...

اما وقتي آن روز، آگهي استخدام دختر جوان آراسته‌اي را براي کار در شرکت بازرگاني ديد باز تلفن را برداشت و آدرس آنجا را از زني که پشت خط بود گرفت. به آدرسي که روي يک تکه کاغذ نوشته بود رفت و در آنجا با صف دختران جواني روبرو شد که پشت در اتاق مسئول ثبت نام صف کشيده بودند. پس از آنکه نامش را به منشي داد روي صندلي نشست تا نوبتش شود و براي مصاحبه وارد اتاق شود...

... دختر "هاج و واج" به حرف‌هاي مرد جوان گوش مي‌داد و هر چه سعي مي‌کرد نمي توانست حرف‌هاي مرد جوان را در ذهنش حلاجي کند. احساس مي‌کرد راه نفسش بسته شده است و هواي اتاق روي سينه‌اش سنگيني مي‌کرد...



"بيکاري" شروع ورود به دنياي نامانوس
در بيشتر مواقع که بعضي از دختران مورد آزار و اذيت افراد قرار مي‌گيرند به خاطر آنکه کسي متوجه ماجرا نشود و باعث آبروريزي نشود از طرح شکايت سرباز مي‌زنند و غافل از اين که اين ماجرا باعث مي‌شود که اين افراد به خود جرات بدهند که دختران معصوم ديگري را مورد آزار و اذيت قرار دهند و در واقع با پنهان کاري باعث مي‌شوند که آمار اين جرائم در کشور بالا رود.

همه اين مشکل به اينجا ختم نمي‌شود با آنکه در کشور قوانين محکم و سختي براي برخورد با اين افراد قرار داده شده است اما مراجعه به دادسراهاي عمومي، مطرح کردن اين موضوع را براي دختراني که از ناحيه افراد سود جو مورد آزار قرار گرفته‌اند دشوارتر مي‌کند و قرار داشتن مکان‌هايي خصوصي براي بيان اين مشکلات براي زنان آسيب ديده مي‌تواند علاوه بر تردد راحت‌تر اين قشر آسيب ديده راه را براي سواستفاده‌هاي بعدي توسط اين افراد ببندد.

جذب زنان و دختران جوان به مشاغل بي اهميت از جمله دغدغه‌هاي امروز جامعه ماست. ‌بسياري از شرکت‌ها و محيط‌‌ هاي تجاري خصوصي در برهه کنوني با تأثيرپذيري عموماً ناخودآگاه از انديشه‌هاي اروپايي- آمريکايي نسبت به طبقه زنان و دختران، ‌پا در وادي خطرناکي گذاشته‌‌اند که گسترش و تداوم آن، ‌کرامت و شخصيت اجتماعي زنان ايراني را که همواره در طول تاريخ زبانزد خاص و عام بوده، ‌خدشه‌دار مي‌کند.

‌علاوه بر آن نبايد از اين نکته مهم غافل بود که اتاق فکر جنگ نرم عليه ايران و کشورهاي در حال توسعه - به‌ويژه کشورهاي شرقي و اسلامي - براي کشاندن يک جامعه به سمت انحطاط، ‌در نخستين شليک نرم خود، ‌زنان و دختران آن جامعه را هدف قرار مي‌دهند. ‌جنگ نرم را اگر جدي نگيريم، ‌جنگ نرم ما را جدي مي‌گيرد!

به راحتي اعتماد نکنيد
اعتماد زودهنگام دختران جوان عامل بروز مشکلات بعدي است، ‌يکي از عوامل اصلي آسيب ديدن دختران در محيط‌ هاي کاري به ويژه شرکت‌هاي خصوصي اعتماد زودهنگام به همکاران و دوستان است. خانواده به ويژه پدر و مادر در اين بين نقش بسزايي در آموزش دختران جوان براي برقراري ارتباط بهتر با ديگران دارند و‌ شهرهاي بزرگي همچون تهران ‌شاهرگ حياتي رشد آسيب‌هاي اجتماعي است.

البته نبايد تاثيرعوامل اجتماعي را در اين خطر بزرگ بي‌اهميت دانست. رسانه‌ها از جمله عواملي است که باعث جايگيري اين ذهنيت کور در ذهن دختران مي‌شود که هر آشنايي در شرکت‌ها منجر به ازدواجي موفق خواهد شد و با پرورش اين رويا در ذهن به هر نوع ارتباطي تن در مي‌دهند و غافل از اين که تنها طعمه‌اي براي استفاده افراد سودجو خواهند بود.

البته ذکر اين نکته لازم به ذکر است که اين موضوع را نمي‌توان به همه شرکت هايي که براي استخدام کارمند به روزنامه‌ها آگهي مي‌دهند تعميم داد اما نبايد از دامي که بعضي از شرکت هاي خصوصي فرا روي دختران و زنان جوان گسترده‌اند غافل شد.

هشدار به مسؤولان
‌تجربه کشورهاي در حال توسعه نشان داده است که سرمايه‌گذاري در آموزش، ‌اشتغال و زندگي زنان موجب افزايش بهره‌وري اجتماعي مي‌شود و زمينه را براي رشد و توسعه بيشتر فراهم مي‌سازد؛ چرا که زنان به عنوان نيمي از پيکره جامعه که در مقطع زماني امروز حضور آنها در عرصه‌هاي اجتماعي انکارناپذير است، همواره مورد توجه برنامه‌سازان و طراحان فرهنگي بوده‌اند. ‌دختران هم از اين موضوع مستثني نيستند؛ چرا که آنها در آينده وارد اين جامعه مي‌شوند و به کارگيري صحيح آنها در تمامي امور مي‌تواند زمينه‌ساز و بسترساز فعاليت‌هاي اقتصادي، ‌فرهنگي و اجتماعي و در نتيجه مشارکت فعال‌تر و ساختن کشوري آبادتر در امور اجتماعي باشد.

سراب کاذب، دام فريب
ابهري آسيب شناس اجتماعي در مورد اين معضل مي‌گويد: "شايد همه ما جواناني را در سطح شهر ديده باشيم که چند صفحه از نيازمندي‌هاي روزنامه را در دست دارند و به دنبال آدرسي مي‌گردند و از ظاهرشان پيدا است که به دنبال کار مي‌گردند. وقتي به محل کار مي‌زسند با پر کردن يک برگ پرسشنامه و ضميمه کردن مدارک خود جرقه‌اي از اميد در قلبشان زده مي‌شود بدون آنکه بدانند ظاهر آنها تنها ملاک براي استخدام آنهاست ".

وي در ادامه مي‌گويد: "يک شرکت که فقط يک اتاق و چند ميز و صندلي سرمايه آن است و براي انتخاب منشي مدت ها افراد مختلف را ارزيابي مي‌کند، در واقع دام فريب براي دختران گسترده است".

"اما آنها که اجبار به پيدا کردن کار دارند تا باري از دوش خانواده بردارند در پاره اي از اوقات مجبورند دعوت ناهار يا شام رئيس خود را بپذيرند و اين آغاز يک زنگ خطر بزرگ است".

آگهي‌ها سامان‌دهي و ارزيابي شوند
وي مي‌افزايد: "از آنجا که داوطلبان کار به چاپ آگهي در روزنامه استناد مي‌کنند و با اين ديد که آگهي در يک روزنامه کثير الانتشار چاپ شده است به کار در اين شرکت‌ها اعتماد مي‌کنند، بايد فکري به حال اين آگهي‌ها کرد".

"همچنين از آنجا که انتخاب منشي در بعضي از شرکت‌ها به هيچ کدام از ضوابط ديني و فرهنگي ما شباهت ندارد بايد دولت بر کار و رفتار اين شرکت‌ها نظارت داشته باشد و رسانه‌ها با اطلاع رساني و آگاه سازي اجازه ندهند اجبار يک عده باعث سوء استفاده فرصت طلبان شود. "

پس بهتر آن است که از يک طرف دختران و زنان جوان ضمن حفظ هوشياري در شرايط مختلف زمينه را براي بروز اين نوع معضل‌ها فراهم نکنند و از طرف ديگر مسؤولين در قيل و قال مسائل کشور و هياهوي مشکلات، ‌توجهي مستمر و ويژه به مسائل ‌اين قشر از جامعه داشته باشند.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 336
  • آی پی دیروز : 1047
  • بازدید امروز : 10,467
  • باردید دیروز : 22,890
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 10,467
  • بازدید ماه : 185,728
  • بازدید سال : 616,101
  • بازدید کلی : 32,469,305
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل