loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 663 شنبه 25 دی 1389 نظرات (0)
رسانه های جهان در هفته گذشته اخبار متعدد و متفاوتی منتشر کردند، اما شاید بتوان گفت خبر اخطار چند تن از دانشمندان معتبر جهان به سازمان ملل متحد در رابطه با نیاز به برنامه ریزی برای مقابله با بیگانگان فضایی یکی از شگفت انگیز ترین این اخبار باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طی هفته ای که گذشت کشف کوچکترین سیاره شبه زمینی سنگی، عکاسی نجومی از حیاط پشتی خانه، رکورد شکنی خودروی خورشیدی، ادامه یافتن مرگ مرموز پرندگان در آمریکا و اروپا و ... از دیگر اخبار شگفت انگیز و خواندنی هفته بوده اند:

هشدار به سازمان ملل متحد برای مواجهه با بیگانگان فضایی

دانشمندان به سازمان ملل متحد اخطار دادند این سازمان باید برای برخورد با بیگانگان فضایی برنامه هایی را آماده کرده و کشورها را برای همکاری جهانی برانگیزد زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که این موجودات با انسانها رفتاری دوستانه داشته باشند.دانشمندان در مقاله ای با همین محتوی تمامی جنبه های تحقیقات برای یافتن حیات فرازمینی را از جنبه نجومی و زیستی گرفته تا جنبه سیاسی و مذهبی که پس از مواجهه با بیگانگان فضایی اهمیت پیدا خواهند کرد مورد بررسی قرار داده اند.

به گفته این دانشمندان سازمان ملل باید بخش امور فرازمینی این سازمان را راه اندازی کرده و با این پدیده همانطور جدی برخورد کند که برای مقابله با برخورد اجرام کیهانی با زمین برخورد کرده است. به گفته "سایمون کنوی موریس" حیات در هر گوشه دیگری از جهان هستی می تواند شباهتهای زیادی با حیات بر روی زمین داشته باشد، به ویژه اگر این حیات بیگانه از سیاره ای شبه زمینی به وجود آمده باشد زیرا در جهانهای شبه زمینی می توان ساختارهای زیستی مولکولی مشابه زمین یافت. این به آن معنی است که بیگانگان فضایی می توانند به ما شباهت داشته باشند و این شباهت می تواند در زمینه گرایش ذاتی انسان به خشونت نیز صحت داشته باشد.

کشف کوچکترین سیاره شبه زمینی و سنگی

اخترشناسان کوچکترین سیاره فراخورشیدی را کشف کردند، در حالیکه این بار مطمئن هستند این سیاره سنگی بوده و به زمین شباهت دارد. محاسبات و اندازه گیری های بسیار دقیق نشان داده اند سیاره کپلر 10b قطری 1.4 برابر زمین داشته و جرم آن 4.6 بار بیشتر از این سیاره است با این همه به دلیل اینکه سیاره جدید در نزدیکی ستاره میزبانش در حرکت است، نمی تواند میزبان مناسبی برای حیات باشد.

از این کشف به عنوان یکی از بزرگترین اکتشافات در تاریخ بشر یاد شده است و نتایج آن در دویست و هفدهمین نشست سالانه انجمن نجوم آمریکا در سیاتل و توسط تیم مطالعاتی کپلر ناسا اعلام شد. با این همه فاصله نزدیک کپلر 10B حرارت آن را در روزها به هزار و 300 درجه سلسیوس می رساند و شانس این سیاره را برای میزبانی از حیات به صفر می رساند.
رکورد شکنی سریعترین خودروی خورشیدی جهان
سریعترین خودروی خورشیدی جهان در یک آزمایش سرعت سنجی در استرالیا موفق شد رکورد سرعت 88 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. این خودروی خورشیدی که Solar Racer Sunswift IV نام دارد با ثبت رکورد سرعت 88 کیلومتر بر ساعت توانست عنوان سریعترین خودروی زیستی دنیا را به نام خود به ثبت برساند. این خودرو با سرعت 9 کیلومتر بر ساعت موفق شد رکورد قبلی را که 70 کیلومتر بر ساعت بود بشکند.
این خودرو انرژی خود را از پیلهای خورشیدی سلیکونی تامین کرده و با توان حداکثر هزار و 200 وات که معادل با توان مصرفی یک دستگاه توستر است عمل می کند.این خودرو در پایگاه نیروی دریایی "نوورا" در جنوب شهر سیدنی آزمایش شد و توانست وارد کتاب "برترین های گینس" شود.
پرندگان مرده به سوئد رسیدند

در هفته گذشته پدیده اسرارآمیز باران پرندگان مرده که از آخرین روز سال 2010 در آرکانزاس آمریکا آغاز شد به اروپا نیز راه یافت و قتل عامهای غیرقابل توضیح دیگری در سایر نقاط دنیا به ثبت رسید. در پدیده عجیبی که از آخرین روز سال 2010 در شهر کوچک "بیب" در آرکانزاس آمریکا آغاز شد پرندگان سیاه به طور غیرقابل توضیحی مردند و همچون بارانی بر سر شهروندان این شهر کوچک فرو ریختند.
این قتل عام پرندگان پس از آرکانزاس به لوئیزانا و کنتاکی نیز رسید و حتی یک مورد قتل عام 100 هزار ماهی در آرکانزاس نیز ثبت شد. این بارش اسرارآمیز پرندگان سیاه بال قرمز یادآور فیلم ژانر وحشت "پرندگان" اثر کارگردان نامی جهان "آلفرد هیچکاک" بود. کابوس هیچکاک طی هفته ای که گذشت از مرزهای آمریکا فراتر رفته و به اروپا رسید به طوری که در یک شهر کوچک در فاصله 100 کیلومتری گوته بورگ بین 50 تا 100 کلاغ مرده بر روی زمین افتادهو دهها پرنده دیگر بر روی زمین درحال جان دادن بودند.
گنجاندن 900 ترابایت اطلاعات بر روی یک گرم باکتری
گروهی از دانشجویان چینی هفته گذشته برای باکتری بیماری زا و بدنام ای-کولی اعتباری جدید و نو به ارمغان آوردند زیرا توانستند کاربرد آن را با تبدیل کردن این باکتری ها به ابزاری برای ذخیره اطلاعات، تغییر دهند. این محققان شیوه ای چنان موثر برای ذخیره اطلاعات بر روی DNA این باکتری ها یافتند که میزان ذخیره اطلاعات بر روی یک گرم از این باکتری ها با میزان اطلاعات ذخیره شده بر روی 450 دیسک سخت دو ترابایتی، یعنی 900 ترابایت گنجایش، برابری می کند.
به گفته محققان چینی نه تنها می توان اطلاعات متنی را بر روی این باکتری ها ذخیره کرد، بلکه تصویر، موسیقی و فایلهای ویدیویی را نیز می توان در DNA باکتری های ای-کولی گنجاند.
عکاسی نجومی از حیاط پشتی خانه!

یک منجم آماتور انگلیسی هفته گذشتهبا تجهیزاتی که تنها 10 هزار پوند قیمت داشتند، موفق شد در حیاط پشتی خانه اش تصاویری شگفت انگیز از ستاره ها و صور فلکی تهیه کند. در شرایطی که ناسا و اسا میلیاردها دلار برای تجهیزات پیشرفته فناورانه هزینه می کنند تا بتوانند تصاویری از اجرام آسمانی، کهکشانها و منظومه شمسی تهیه کنند یک منجم آماتور 44 ساله انگلیسی به نام "استیو لاوگران" در حیاط پشتی خانه خود در "کمبرون" در "کمبریج شایر" انگلیس تصاویری از فضا می گیرد که جلوه آنها کمتر از تصاویر ناسا نیست.
عکسی دیدنی از سحابی شعله کله اسبی در صورت فلکی جبار که این منجم آماتور از حیاط پشتی خانه خود گرفته است. به وضوح سر اسب در این تصویر توجه کنید
این منجم آماتور که در واقع مهندس شبکه است از چهار سال قبل به نجوم علاقه مند شد و تصمیم گرفت برای تماشای ماه گرفتگی فوریه 2007 از یک تلسکوپ استفاده کند. از آن زمان، این سرگرمی به یک دل مشغولی مهم برای وی تبدیل شده است، به طوریکه هر شب در حیاط پشتی خانه با تلسکوپ کوچک خود به ستاره ها خیره می شود. او از یک دوربین دیجیتالی حرفه ای و سه تلسکوپ با قطر آینه از 60 میلیمتر تا 190 میلیمتر برای تهیه عکسهای نجومی خود استفاده می کند. در میان تصاویری که این منجم آماتور گرفته است می توان به "سحابی جبار" و "سحابی قلب و روح" اشاره کرد. سحابی قلب و روح در صورت فلکی ذات الکرسی در فاصله 6 هزار سال نوری از زمین قرار دارد.
شهرت جهانی ستاره ای چاقبا چشمهای لوچ!

"هایدی" کیسه داری مبتلا به اختلال چپی چشم در باغ وحش لیپزیگ آلمان است که هفته گذشته در رسانه های آلمان به شخصیت بسیار مشهوری تبدیل شد به طوری که الهام بخش ساخت یک عروسک و یک موسیقی آنلاین بر روی یوتیوب شده و در شبکه های اجتماعی 65 هزار نفر طرفدار را به خود جذب کرد.
این "اوپاسوم" به همراه خواهرش در آمریکا رها شده بودند و در ماه می به باغ وحشی در آلمان انتقال داده شدند. هایدی جدیدترین جانداری است که پس از "پل"، هشت پای پیش گو که به خاطر پیش گوییهایش درباره نتایج رقابتهای جام جهانی 2010 به شهرت جهانی رسید، در رسانه های آلمانی مورد توجه قرار گرفته است. مقامات باغ وحش اختلال چشمهای هایدی را با تغذیه بد در زمان آوارگی اش در آمریکا و یا چاقی مفرطش در ارتباط می دانند.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 93
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 576
  • آی پی دیروز : 1062
  • بازدید امروز : 5,010
  • باردید دیروز : 14,621
  • گوگل امروز : 15
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 74,928
  • بازدید ماه : 140,548
  • بازدید سال : 570,921
  • بازدید کلی : 32,424,125
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل