loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 485 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

اموزش سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس برای تمام وب مستر های ایرانی شما می توانید سوالات و نظرات خود را در همین بخش بیان کنید تا جواب داده شود امیدوارم با این مقاله که از سر تا سر وب جمع اوری شده است seo وب سایت شما خوب شود و نتیجه بدهد.

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

 

قدم اول بهینه سازی قالب برای موتورهای جستجو نظیر گوگل ,یاهو,بینگ, وغیره….

برای بهینه سازی سایت ابتدا به آدرس زیر بروید .

 

 

در صفحه اول سایت آدرس سایت خود را وارد کنید و بر روی دکمه go بزنید تا پس مدتی سایت مرجع بعد از آنالیز وبسایت شما اطلاعاتی درباره بهینه سازی سایت را در اختیارتان قرار دهد . در بالای صفحه دو رتبه page speed و yslow را مشاهده میکنید که برای فان سی به ترتیب ۹۲ و۸۰ هستند . بخش مهم بهینه سازی سایت , بهینه سازی بخش page speed ایت که باعث افزایش سرعت لود شما میشود . در جلوی این رتبه‌ها یه نوشته وجود دارد که به ترتیب :

 

Page load time: نشاندهنده زمان لود صفحه اصلی وب شماست که ممکن است بر اساس سرور‌های جی تی متریکس هر بار یک زمان را نشان دهد پس زیاد اهمیتی ندارد .

 

Total page size: که نشاندهنده حجم صفحه اول شماست که بسیار مهم بوده و با انجام فرآیندهای بهینه سازی سایت باید حجم را کاهش دهید . برای مثال برای فان سی حدود ۵۴۷ کیلوبایت است .

 

Total number of requests: نشاندهنده تعداد درخواست‌های انجام شده برای بالا آمدن صفحه اصلی سایت شماست که برای مثال برای فان سی ۱٫۳۰ است .

 

حال برای افزایش سرعت لود و کاهش زمان لود صفحه باید خطاهایی که در تست‌هایی که جی تی متریکس در حدود ۳۰ بخش از سایت در بخش page speed به عمل می‌آورد برطرف کنید . دقت داشته باشید که برخی از خطاها را نمیتوان در هر سایتی برطرف کرد زیرا باعث به هم ریختگی سایت شما میشود در ادامه آموزش بهینه سازی سایت به آموزش چگونگی برطرف کردن این خطاها میپردازیم :

۱٫ Serve scaled images : در این بخش از شما خواسته میشود تا عکس‌های مختلف که سایز اصلی شان چیز دیگری است با سایز ادیت شده در سایت قرار ندهید برای برطرف کردن این بخش عکس اصلی خودتان را در سایت زیر باز کنید .

و سپس از بخش image>>>resize سایز مورد نظر عکستان را انتخاب کرده و سپس عکس را در کامپیوتر ذخیره کرده و آپلود کنید و جایگزین لینک قبلی کنید تا عکس در کد ریساز نشده و این بخش برطرف شود .

:۲٫ Put CSS in the document head : در این بخش از شما خواسته میشود استایل‌ها و سی اس اس‌ها را به بخش head قالب خود وارد کنید بنابراین اگر سی اس اس‌ها را اشتباها در بخش بادی قالب و … قرار دادید به بخش head منتقل کنید تا این بخش نیز برطرف شود .

::۳٫ Minimize redirects : در این بخش از شما خواسته میشود که اگر در سایتتان لینکی را به جای دیگر redirect میکنید تعداد این لینک‌ها را کاهش دهید و به صفر برسانید برای این کار از‌هاست خود در بخش domains به بخش redirects رفته و کلیه ریدایرکت‌هایی که برای سایت قرار دادید را حذف کنید .

Minify CSS:4 : در این بخش از شما خواسته میشود که css‌های سایتتان را با css‌های بهینه سازی شده ای که خود سایت جی تی متریکس در اختیارتان قرار میدهد عوض کنید برای این کار در جلوی لینک هر سی اس اس نوشته شده توسط جی تی متریکس روی گزینه optimized version کلیک کنید سپس سایت در صفحه باز شده کد سی اس اس بهینه سازی شده را در اختیار شما قرار میدهد که تنها لازم است کد css داده شده را با css اصلی خودتان عوض کنید برای اینکار به‌هاست خود و آدرس لینک css قالبتان رفته و بر روی آن کلیک کرده و گزینه edit را بزنید سپس همه کدهای موجود در آن را پاک کرده و کد داده شده توسط gtmetrix را جایگزین کرده و ذخیره کنید . دقت کنید قبل از انجام از css‌های خود یک بک آپ تهیه کنید .

۵٫: Inline small JavaScript : در این بخش از شما خواسته میشود کد جاوا اسکریپت (js) کوچکی را که در سایتتان است از حالت فایل js خارج کرده و به صورت کد در سایت قرار

بدهید . برای اینکار فایل js مورد نظر را باز کرده و سپس کل کدهای موجود در آن را کپی کرده و در سایتتان در جای فایل js به صورت کد جاوا اسکریپت به صورت زیر قرار دهید :

 

<script>کد</script>

6:. Enable gzip compression : در این بخش از شما خواسته میشود که فشرده سازی و زیپ را بر روی‌هاست خود فعال کنید و مرورگر کاربر برای لود ابتدا فایل‌ها را extract کرده و سپس در اخیتار او قرار میدهد که باعث افزایش سرعت لود میشود . بسیاری مدیریت محتوا‌ها مانند انجمن ساز وی بولتین و وردپرس در خود یا با نصب افزونه این امکان را به صورت اتوماتیک دارند اما برای برخی دیگر قرار دادن کد زیر در فایل کانفیگ اسکریپت مدیریت مختوا در‌هاست خود میتواند بسیار موثر باشد .

 <? ob_start("ob_gzhandler"); ?>

7. Avoid bad requests : در این بخش از شما خواسته میشود تا فایل‌هایی که در سایتتان ارور نات فوند میدهند و موجود نیستند را از بین ببرید . برای مثال شما در کد قالبتان از لینک عکس seven7soft.net/logo.png استفاده کرده اید در شرایطی که این عکس در‌هاست موجود نیست برای از بین بردن این بخش شما باید یا عکس یا فایلی با همان نام در همان مسیر‌هاست خود با کارایی مشابه ایجاد کنید و یا اینکه در قالب خود لینک مورد نظر را به لینک دیگری تغییر بدهید که کارایی درست آن لینک را داشته باشد

Minify JavaScript:8 : در این بخش از شما خواسته میشود تا فایل‌های js موجود در سایتتان را با فایل‌های بهینه سازی شده توسط gtmetrix عوض کنید برای این کار در جلوی هر آدرس فایل js نوشته شده در سایت gtmetrix بر روی گزینه optimized version کلیک کنید تا سایت نسخه بهینه شده فایل‌های js را در اختیار شما قرار دهد سپس به‌هاست خود رفته و به آدرس فایل js مورد نظر در‌هاست بروید . بر روی فایل js کلیک راست کرده و گزینه edit را بزنید سپس در صفحه باز شده کل کد‌های موجود در فایل js را پاک کرده و کد‌های سایت gtmetrix را جایگزین کرده و بر روی save changes کلیک کنید تا این بخش برطرف شود .

۹٫ Minify HTML : در این بخش از شما خواسته میشود تا فایل html کل قالب سایت خود را با فایل داده شده توسط gtmetrix جایگزین کنید . که میتوانید در وبلاگ‌ها مانند بالا عمل کنید در بخش ۸ عمل کنید و کل کدهای فایل داده شده توسط gtmetrix را با کدهای قالبتان عوض کنید اما در سایت‌هایی مانند وردپرس و انجمن ساز وی بولتین و …. که از php استفاده میکنند این کار به هیچ وجه عاقلانه نیست و این بخش را نمیتوان از بین برد . برای افزایش درصد سایتتان در این بخش میتوانید فاصله‌های میان کدها در بخش‌های مختلف قالبتان را از بین برده یا کم کنید .

۱۰: Leverage browser caching : در این بخش از شما خواسته میشود که طول مدت نگه داری کچ برای مرورگر‌ها را بالا ببرید برای از بین بردن این خطا کافیست کد زیر را در فایل .htaccess‌هاست خود وارد کنید .

# ۴۸۰ weeks<FilesMatch “.(ico|pdf|flv|jpg|jpeg|png|gif|js|css|swf)$”> Header set Cache-Control “max-age=290304000, public” # ۲ DAYS <FilesMatch “.(xml|txt)$”> Header set Cache-Control “max-age=172800, public, must-revalidate” # ۲ HOURS<FilesMatch “.(html|htm)$”> Header set Cache-Control “max-age=7200, must-revalidate”

دقت کنید قبل از وارد کردن کد از فایل .htaccess خود یک بک آپ بگیرید زیرا در برخی سایت‌ها با توجه به سرور شما ممکن است با وارد کردن کد مشکلاتی برای سایت بوجود بیاید .

۱۱٫ Optimize images : در این بخش نیز gtmetrix از شما میخواهد تا عکس‌های بهینه شده توسط این سایت را جایگزین لینک عکس‌های خود بکنید برای این کار نیز در جلوی لینک هر عکس بر روی گزینه optimized version کلیک کرده و سپس عکس داده شده توسط gtmetrix را بر روی سیستم خود ذخیره کنید و سپس با همان نام و همان پسوند عکس اصلی در همان آدرسی که عکس اصلی شما قرار داشت آپلود کرده و بر روی آن overwrite کنید . تا این بخش نیز برطرف شود .

٫۱۲: Specify image dimensions : در این بخش از شما خواسته میشود تا برای همه عکس‌های تان در سایت طول و عرض تعریف کنید .

در ابتدای کار برای قرار دادن طول و عرض برای عکس‌ها باید بدانید چه عکس‌هایی در قالب دارای طول و عرض نیستند

با باز کردن این بخش لینک عکس‌هایی که در قالب طول و عرض ندارند به همراه طول و عرض واقعی آن‌ها در جلویشان نوشته شده است برای مثال :

http://limoofun.com/logo.png (Dimensions: 400 x 150)

http://limoofun.com/logo.png" width="400px" height="150px"

نوشته اول لینک عکس و اعداد جلوی نوشته Dimensions طول و عرض آن است که اولی عرض یا width و دومی‌ارتفاع یا height است . برای ایجاد طول و عرض برای هر تصویر در کد قالبتان لینک تصویر را جستجو کنید سپس کد روبرو را بعد از لینک عکس قرار دهید :

width="400px" height="150px"

در بخش‌های جلوی width و height به جای ۴۰۰ و ۱۵۰ طول و عرض درست تصویر را وارد کنید .

بعد از ایجاد طول و عرض تصاویر نوبت به ایجاد ویژگی alt و title برای تصاویر میرسد برای اینکار همانند بالا باید مشخص کنید کدام عکس‌ها این ویژگی‌ها را ندارند برای این منظور به سایت http://chkme.com رفته و آدرس سایت خود را وارد کنید و گزینه chek seo source را بزنید در صفحه باز شده در پایین صفحه لیست عکس‌هایی که دارای ویژگی alt یا title نیستند نمایش داده میشود . برای رفع این مشکل وارد کد قالبتان شده و لینک عکس‌ها را سرچ کنید و کد زیر را قبل از طول و عرض تصویر و بعد از لینک آن قرار دهید .

title=” ” alt=” “

در جلوی alt و title عنوان مناسب برای عکس بنویسید برای مثال:

alt=”سون سافت”

دقت کنید که از عنوان‌های اسپم استفاده نکنید .

برای تایتل عکس مطالب می تونید از افزونه استفاده کنید تا اتوماتیک عنوان مطلب را در عکس بزنه .

افزونه برای این

که می تونید از قسمت افزونه های وردپرس جستجو کنید ونصب کنید .

و برای طول وعرض هم می تونید از افزونه اتوماتیک برای تعیین طول وعرض عکس های مطالب استفاده کنید

WP Smush.it

مثال:

این یک عکس است که طول وعرض و الت براش تعریف شده است

http://limoofun.com/images/category.png"width="15px" height="10px" alt="دسته:" /></a>

 

 

پایان بهینه سازی قالب

این مقاله در همین پست ادامه دارد.

نصب افزونه های وردپرس

افزونه های حیاتی وردپرس

۱:

را نصب کنید بعد تنضیمات زیر را انجام دهید

ما اینجا براتون تنظیمات پلاگین (افزونه) سئو وردپرس (All in One SEO) رو میاریم با توصیه هایی برای تنظیمات بهتر (عمل کنید ضرر نمی کنید)
تنظیمات > All in One SEO
1 – I enjoy this plugin and have made a donation

زدن تیکش به این معنیه که می*خواهید به توسعه دهنده افزونه پولی پرداخت کنید جهت حمایت از پروژه All in One SEO Pack
2 – Plugin Status

مشخصه دیگه فعال کردن یا غیرفعال کردن افزونه All in One SEO Pack
3 – Home Title

یعنی عنوانی که سایت شما با آن شناخته می شود حتما چنتا کلمه کلیدی درآن بیاورید و با تعداد کاراکتر حداکثر ۶۰ تا ۷۰ چون اگه بیشتر باشه گوگل اون مقدار بیشتر از ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر رو (….) نشون میده پس تاثیرش کم میشه اسم سایت و کلمات کلیدی رو با کاراکتر “|” از هم جدا کنید اسم سایت رو فارسی و انگلیسی بیاورید.
۴ – Home Description

توضیحی (ِDescription) کلی از سایت شما که شامل معرفی و اهداف شما می شود عنوان را در اینجا هم بیاورید سع کنید حاوی کلمات کلیدی هم باشه به تعداد کاراکتر حداکثر ۱۵۰ تا ۱۸۰ هم دقت کنید به دلیل بالا
Home Keywords (comma separated) – ۵

کلمات کلیدی (Keywords) اصلی سایت که بسیار مهم هستند پس در بکارگیری آنها دقت کنید کلمات مربوط به سایتتان را وارد کنید در تعداد محدودیتی وجود ندارد ولی در یک مدت طولانی کم کم مقدار آن را اضافه کنید و کمتر حذف کنید و بیشتر اضافه. با (,) ویرگول انگلیسی فاصله [بدون زدن کلید space (فاصله) یعنی فقط با ویرگول جدا بشن] ایجاد کنید
۶ – Canonical URLs

این یه قابلیت بحث برانگیزه میدونید که تو وردپرس بینهایت آدرس برای یک صفحه وجود داره کافیه این آدرسای متفاوت یک صفحه به گوش گوگل برسه اونوقت میبینید که چه دردسری پیش میاد و برگه هاتون دچار (duplicated error) میشه راه حل وردپرسبرای این موضوع همین قابلیت Canonical URLs هستش که به موتور جستجو میگه که کدوم برگه اصلیه و اون رو نشون بده. پس فعالش کنید
۷ – Rewrite Titles

عناوین (Titles) صفحات رو به صورتی متحدالشکل درمیاره و برای سئو (Seo) بسیار مهمه چون عنوان سایت شمارو هم تو عناوین برگه ها میاره. تغییری در فرم پیشفرضش ندید بهتره
۸ – SEO for Custom Post Types

یعنی مشخص کنید که می خواهید در کدام نوع پست ها (برگه ها ، نوشته ها) افزونه All in One SEO Pack کار کند یا نکند. غیرفعال یعنی همه
۹ – Custom Post Types for SEO Column Support

اگه تیک مورد بالا رو زدید اینجا تعیین کنید که کدوم رو می*خواهید (نوسته ها ، برگه ها)
۱۰ – Use Categories for META keywords

از عنوان دسته ها برای کلمات کلیدی پست (Post)ها استفاده کند یا نه ، بهتره تیکش رو بزنید
۱۱ – Use Tags for META keywords

این یه قابلیت فوق العادس با زدن تیک اون خوده افزونه برچسب (Tag) های نوشته رو به کلمات کلیدی اضافه می کنه البته دیگه این کلمات رو در کلمات کلیدی پست به صورت دستی وارد نکنید چون تکراری نشون داده میشه و تاثیر منفی داره
۱۲ – Dynamically Generate Keywords for Posts Page

این قابلیت رو وقتی فعال کنید که در (تنظیمات خواندن وردپرس (WordPress) برگه ای را برای نمایش پستها اختصاص داده اید) که خودکار کلمات کلیدی پست را درآن برگه نمایش میدهد
۱۳ – Use noindex for Categories

تگ noindex رو به هدر دسته ها اضافه میکنه که برای خورد نشدن رنک خیلی مفیده و اگه اینکار و نکنید فقط رنک پست های اصلی رو خراب کردید و رنک رو به صفحات دسته هدایت کردید در ضمن این مورد توسط توسعه دهنده افزونه All in One SEO Pack هم توصیه میشه
۱۴ – Use noindex for Archives

ایین هم همون تاثیر مورد بالا رو داره چون تگ noindex رو به هدر برگه های (آرشیو) بایگانی اضافه می*کنه . و تاثیر مثبتی داره
۱۵ – Use noindex for Tag Archives

باز مثل دو مورد قبلی با این تفاوت که نظرات متفاوتی در این مورد وجود داره این تیک زده بشه یا نه ولی توصیه ما این است که از ایندکس (index) شدن تگ (برچسب ، Tag)ها جلوگیری به عمل آید
۱۶ – Autogenerate Descriptions

خودش چند خط اول هر پست رو به عنوان توضیح تو هدر میاره برای تنبلا و اونایی که هر روز کلی پست ارسال میکنن خوبه
۱۷ – Capitalize Category Titles

اولین حرف هر کلمه در عنوان دسته رو Capitalize (حروف بزرگ) میکنه که تو فارسی معنی نداره
۱۸ – Exclude Pages

اگه خواستید این افزونه در برگه یا پستی کار نکنه کافیه Id اونو اینجا بیارید با ( , ) ویرگول انگلیسی فاصله ایجاد کنید
۱۹ – Additional Post Headers

اگه می*خواهید کد جاوا یا استایل یا متاتگ خاصی را فقط در هدر نوشته ها (Post) بیارید و در بقیه جاها لود نشه اینجا کدشو بزارید
۲۰ – Additional Page Headers

درست مثل بالا ولی در برگه ها (Page)
21 – Additional Home Headers

درست مثل دو مورد بالا ولی در صفحه نخست (Home)
22 – Log important events

وقایع مهم رو ذخیره میکنه البته قابلیت مهمی نیست
خوب توضیحات پیکربندی افزونه تموم شد
بهبود سئو پست ها در وردپرس به وسیله All in One SEO

Title

عنوان (Title) مطلب بسیار مهم است پس کلمات کلیدی را در آن بگنجانید و به تعداد کاراکتر حداکثر ۶۰ تا هم توجه داشته باشید چون اگه بیشتر باشه گوگل او مقدار بیشتر از ۶۰ کاراکتر رو (….) نشون میده پس تاثیرش کم میشه
Description

توضیحات (Description) اون نوشته رو میسازه عنوان (Title) رو هم در داخلش بیارید و به تعداد کاراکتر حداکثر ۱۶۰ تا توجه داشته باشید چون اگه بیشتر باشه گوگل (Google) اون مقدار بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر رو (….) نشون میده پس تاثیرش کم میشه
Keywords (comma separated)

کلمات کلیدی (Keyword) پست رو وارد کنید البته اگه تیک مورد ۱۱ رو زدید پس تگ ها رو اینجا ننویسد چون تکراری میشن اگه نزدید عنوان تگ های نوشته رو هم در کلمات کلیدی بیارید در ضمن با (,) ویرگول انگلیسی فاصله ایجاد کنید
تذکرات برای استفاده بهتر از افزونه All in One SEO

اگه تو تنظیمات تیک موارد ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رو زدید نباید این موارد در نقشه سایت بیایند پس تنظیمات آن را هم تغییر دهید ولی اگه تیکشان را نزدید پس بهتر است موارد آنها در نقشه سایت بیایند

۲:افزونه برای سرعت سایت

WP Super Cache

تنظیم خاصی نمی خواد فقط از قسمت تنظیمات فعالش کنید

۳:نقشه سایت که یکی از مهمترین ها است می تونید از افزونه خوب Google XML Sitemaps استفاده کنید اول افزونه مورد نظر را نصب کنید بعد این تنظیمات را انجام دهید.

تمام تنظیمات و اعداد ارائه شده در این آموزش برای سایت های مختلف قابل تغییر هستند و اصلا هیچ روال کلی برای این تنظیمات وجود ندارد!

نقشه سایتی که اینجا در موردش صحبت میکنیم به نوعی بهترین راهنمای سایت برای موتورهای جستجو هست. افزونه ای هم که در این رابطه میخوایم در مورد توضیح بدیم، افزونه Google XML Sitemaps برای وردپرس هست. البته دوستان توجه کنند که مسائل مطرح شده در این مقاله برای تهیه دستی نقشه سایت برای سایر سیستم ها هم مفید هست.

اول از همه به یک نکته خیلی مهم توجه کنید:

تنظیماتی که در این افزونه اعمال میشه ارتباط نزدیکی با تنظیمات افزونه های سئو مثل all in one seo یا wordpress seo داره. چون مثلا اگه تو اونا گذاشتید تگ ها ایندکس بشه خوب تو نقشه سایتتون هم باید بیان. پس به این نکته خیلی دقت کنید!

خوب قطعا این افزونه را نصب کردید که الان اومدید در مورد تنظیماتش آموزش ببینید. پس دیگه نمیگن صبش کنید! این افزونه امکانات خوبی برای ساخت اتوماتیک نقشه سایت داره ولی همونطور که خود افزونه هم بیان کرده ممکنه گاهی اوقات به سرور فشار بیاره. در ضمن گاها دیده شده تو سایت هایی که تعداد مطالب و همچنین تگ ها زیاده، در اجرا به مشکل برخورده ولی خوب به هر حال بازم بهترین برای وردپرسه!

وقتی وارد قسمت تنظیمات افزونه میشید ۹ بخش را مشاهده می کنید.

بخش اول اطلاعات مربوط به ساخته شدن نقشه سایت و همچنین اطلاع رسانی به موتورهای جستجو را نشون میده که هیچ تنظیمی نداره، پس ما هم تو این آموزش کاری باهاش نداریم!

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

بخش دوم تنظیمات پایه افزونه هست که بهتره همش رو حالت پیش فرض بمونه مگر اینکه همونطور که در بالا گفته شد مثل بعضی از سایت ها با افزونه مشکل داشته باشید و مجبور باشید تعداد پست در نقشه سایت را محدود کنید و یا اینکه بتونید میزان memory limit را در حدی که سرورتون ست کرده بالا ببرید. به هر حال اگه مشکلی ندارید بزارید همونطور بمونه.

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

تو بخش سوم شما میتونید قسمت هایی از سایتتون که وردپرسی نیست را هم در نقشه سایت وارد کنید. به طور مثال شما اومدید و رو صفحه اصلی سایت یک صفحه ایستا html گذاشتید و بعد رو یک سابدامین مثل blog وردپرستون را نصب کرید. حالا اگه میخواهید تو نقشه سایت این قسمت وردپرستون، اون صفحه ایستا هم وارد بشه لازمه که از این قسمت بصورت دستی آدرسش را وارد کنید. تنظیمات مربوط به Last Changed و Change Frequency و Priority را هم در قسمت آخر در موردشون صحبت میکنیم که شما میتونید در این قسمت هم اعمال کنید.

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

بخش چهارم مربوط به اینکه بیایید به پست ها حق تقدم بدید. یعنی اینکه بخواهید پست هایی که نظرات بیشتری دارند، امتیاز بیشتری بگیرند. بهتره که به پست ها به یک میزان امتیاز بدید و در نتیجه گزینه اول را انتخاب کنید.

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

بخش پنجم هم مربوطه به محل قرارگیری نقشه سایت هست، که اون هم بزارید رو حالت پیش فرض بمونه.

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

قسمت های اصلی تنظیمات افزونه از اینجا شروع میشه!

در بخش ششم شما مشخص می کنید که چه چیزهایی تو نقشه سایت بیاد و چه چیزهایی نیاد. این قسمت به چند عامل بستگی داره که حالا در ادامه بهشون اشاره میکنیم:

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

Include homepage که میشه صفحه اصلی سایت که خوب باید تیک بخوره.

Include posts هم میشه نوشته های سایت که باید باشن.

گزینه سوم به هیچ عنوان تیک نخوره.

Include static pages مربوط به برگه های سایت شماست که خوب خودتون باید ببینید آیا صفحات سایت شما ارزش قرار گرفتن در نقشه سایت را دارند یا نه؟ مثلا تو بعضی از سایت ها، برگه ها شامل مقالات و مطالب مفید میشن که باید ایندکس بشن. در کل ایندکس برگه ها بد نیست.

Include categories همونطور که از اسمش معلومه دسته ها را وارد نقشه سایت میکنه. اگه تو افزونه هایی مثل all in one زدید که دسته ها ایندکس نشن، اینجا هم نمیخواد تیک بزنید ولی اگه اونجا زدید ایندکس بشن که اینجا هم باید تیک بشه.

Include archives و Include author pages را هم اصلا نمیخواد تیک بزنید. یادتون باشه که تو افزونه های سئو هم جلوی ایندکسشون را بگیرید!

Include tag pages هم مربوط میشه به تگ ها، که اگه تو افزونه های سئو گذاشتید تگ ها ایندکس بشن، بزارید تو نقشه سایت بیان وگرنه که لزومی نداره.

گزینه Include the last modification time که در حالت پیش فرض تیک خورده و بزارید بمونه که آخرین تغییرات هر بخش را نشون میده و خیلی به کار موتورهای جستجو میاد.

در بخش هفتم می تونید استثناها را برای ایندکس نشدن مشخص کنید. مثلا اگه گذاشتید دسته ها تو نقشه سایت بیان و میخواهید یکسری از اون ها نیاد، تو این قسمت میتونید مشخص کنید. همچنین برای نوشته ها و برگه ها. فقط توجه کنید که استفاده از این قسمت فشار روی سرور را بالا میبره ولی خوب اگه واقعا به کارتون اومد ازش استفاده کنید.

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

این دو قسمت باقیمانده افزونه میتونه برای هر سایتی فرق کنه و ارائه یک فرم ثابت برای همه سایت ها غیر ممکن و کلا اشتباهه!

در بخش هشتم شما میتونید مشخص کنید که هر بخش چند وقت یکبار تغییرات داره و به نوعی به روبوت ها میگین چند وقت یکبار مراجعه کنند به اون بخش. ولی به این مسئله دقت کنید که این مسئله خیلی روی روال کاری روبوت ها تاثیر نداره!

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

اگه بخواهید این بخش را تنظیم کنید باید ۳ تا مورد را با هم در نظر بگیرید: اول اینکه تو سایت شما چند وقت به چند وقت نوشته جدیدی قرار میگیره؟ دوم اینکه آیا مطالب قدیمی را تغییرات توش میدید؟ سوم هم اینکه تو بخش ششم، انتخاب کردید که این قسمت (مثلا تگ ها) تو نقشه بیاد یا نه؟ چون اگه انتخاب نکرده باشید که اصلا این بخش هم برای اون قسمت مورد نظر لزومی نداره.

بعد باید ببینید شما از کدوم دست سایت ها هستید؟ سایت هایی که روزانه پست دارند؟ یا اونهایی که هفتگی و یا ماهانه حتی سالانه پست میدن؟ درسته گفتیم که شاید روبوت ها زیاد به این قسمت توجه نکنند ولی خوب بهتره که بازه ها زمانی هم طولانی مدت نباشن. مثلا صفحه اصلی سایت را حتی اگه به روز نمیشه نزاریم روی هرگز. چون ممکنه این دفعه به حرف شما گوش کنه!

قسمت نهم افزونه هم برای اینکه شما نشون بدید اهمیت کدوم بخش از این موارد ایندکسی بیشتر از بقیست و به نوعی به کدوم باید بیشتر توجه بشه. تو این قسمت عدد در بازه های ۰٫۱ بین ۰ تا ۱ تغییر میکنه. کمترین حالت میشه ۰ و بیشترین حالت هم ۱٫ انتخاب حق تقدم تو این قسمت هم از سایتی به سایت دیگه متفاوته.

سئو و بهینه سازی رایگان وردپرس

تو اکثر سایت ها صفحه اصلی عدد ۱ را میگیره. در مورد نوشته، برگه، دسته و تگ (هر کدام در صورت انتخاب برای ایندکس شدن) کاملا عدد انتخابی به سایت بستگی داره و به نوعی تجربی است و در کل باید دید اهمیت کدام بخش در سایت شما از همه بیشتر است؟ عنوان نوشته ها؟ برگه ها؟ تگ ها؟

 

حتما بعد از نصب این افزونه ادرس سایت مپتون را در گوگل وب مستر ثبت کنید.

۴:حالا می رسیم به ربوت تکس robots.txt

مهمترین دستوری که در فایل robots.txt کاربرد زیادی دارد دستور Disallow که با استفاده از این دستور میتوان از بررسی و ایندکس شدن صفحه یا پوشه ای توسط روبات موتور جستجو جلوگیری کرد برای مثال دستور /Disallow: /wp-admin از بررسی و ایندکس پوشه wp-admin در‌هاست شما جلوگیری میکند . دقت کنید که برای هر پوشه دستور disallow جداگانه بنویسید و همچنین اگر جلوی دستور disallow را خالی بگذارید هیچکدام از صفحات سایت شما ایندکس نمیشوند .

برای مشخص کردن اینکه کدام روبات سایت شما را ایندکس کند از دستور user-agent در ابتدای فایل robots.txt استفاده میشود برای مثال user-agent: googlebot باعث میشود که ربات گوگل بتواند صفحاتی که disallow نیستند را ایندکس کند اگر در جلوی دستور user-agent علامت* قرار دهید باعث میشود تا همه روبات‌ها مجاز باشند سایت شما را بررسی و ایندکس کنند .

هر سایت باید یک فایل robots.txt داشته باشد که در روت‌هاست آن آپلود شود پس مجاز به ساخت چند فایل robots.txt نیستید . سعی کنید در فایل روبوت از حروف کوچک انگلیسی استفاده کنید . بهتر است در ساخت این فایل از دستور allow استفاده نکنید و فقط لینک‌های اسپم را disallow کنید . در پایان فایل robots.txt نیز آدرس سایت مپ پایگاه اینترنتی شما به صورت sitemap:address آورده میشود که آموزش ساخت سایت مپ را در بخش‌های بعدی خواهیم گفت.در آخر یک فایل robots.txt نمونه برای مدیریت محتوای وردپرس فایل روبات خود سایت فان سی هست که همه دستورات گفته شده در آن آمده است از روی آن نیز میتوانید متن بالا را به خوبی درک کنید

فایل ربوت تکس سایت فان سی http://www.limoofun.com/robots.txt

5:پیوند های یکتا بهترین پیوند یکتا برای یک سایت وردپرس به صورت زیراست

/%post_id%/%postname%/

دفت کنید که اگر مطالب سایتتان بسیار زیاد است و ایندکس بسیار بالایی در گوگل دارید این بخش را انجام ندهید زیرا که با عوض شدن لینک مطالب همه مطالب قبلی در گوگل لینکشان تغییر کرده و دچار ارور ۴۰۴ (not found ) میشوند و رتبه سایت شما برای مدتی در گوگل بسیار پایین می‌آید اما پس از گذشت زمان به رتبه ای بهتر از رتبه قبلی دست پیدا میکنید .

بیشتر موارد seo در این مقاله بیان شد اما مهترین بخش بک لینک است اگر seo سایت شما ۱۰۰درصد هم باشید ولی بک لینک خوبی نداشته باشید بازم ورودی گوگل سایت شما هم کم است پس همین حالا به فکر بک لینک باشید در سایت های با موضوع سایت خودتان و کلمات کلیدی محبوب که بیشترین سرچ را داشته باند فقط یاداوری می کنم همیشه اگر بک لینک خریداری می کنید ۳ ماهه خریداری کنید تا در مرور زمان بهترین نتیجه را بدهد از انجمن ها و شبکه های اجتمایی هم غافل نشوید .با تشکر

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 73
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 422
  • آی پی دیروز : 1047
  • بازدید امروز : 16,261
  • باردید دیروز : 22,890
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 16,261
  • بازدید ماه : 191,522
  • بازدید سال : 621,895
  • بازدید کلی : 32,475,099
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل